Monter på japansk mässa

Hyr du in dig på en mässa, kommer du att få mycket god service, många besökare
till din monter och nya möjligheter till affärer, i synnerhet om du har innovativa produkter.

Vi har producerat montrar på japanska mässor och arbetat i montrarna för
svenska småföretagare och upplevt ett stort intresse för produkter från Norden.

I bagaget bör du ha en broschyr som presentera företaget och produkterna.

 

Småföretagare delade monter på Design Tokyo 2010

Scandinavia Life kallade vi montern där flera företagare ställde ut sina produkter.
Företagen delade på monterns alla kostnader, inklusive säljare i montern och tolk.

svensk monter på designmässa i tokyo

Bild: Vår monter är inringad och en liten mer utförlig rapport från den mässan 2010,
ger dig mer information. Sammanlagt över 57 000 besökare.


När du planerar egen mässmonter i Tokyo

  • Det är ingen enkel match att få beställningar direkt i montern
  • Du behöver en eller två tolkar i montern
  • Dela ut broschyrer/kataloger, helst i stora mängder
  • Dela ut visitkort i hundratal, i tusental
  • Planera för 2-3 mässor i följd
  • Har du en riktig nyhet, då kommer besökarna och mässarrangören

 

Två år i följd kom svenska journalister till mässorna och vår monter.

Tidningen Inrikes om Design Tokyo 2007 (pdf)
Tidskriften Småföretag om Design Tokyo 2007 (pdf)
Tidskriften Svensk Form om Design Tokyo 2006

 

Tokyo Big Sight är Japans största mässplats

Mässhallarna ligger förvånandsvärt centralt för att vara Tokyo.
Se några foton från Big Sights insida.